Träna, ohyeah!

Det blev spontanträning (själv utan häst.) trots att jag bestämt att jag egentligen skulle haft "vilodag" idag.
Det blev ett hårt spinning pass och tränaren pressa oss så hårt att jag trodde jag skulle dö ett tag, så jobbigt var det.

Jag vet att ridningen är bra för kroppen, man får mycket benmusklar samt rumpmuskler vilket resulterar i fin srumpa. Men ridning innehåller faktiskt inte så mycket kondition och visst får du magmuskler, men inte alls på det sätt som du får fall du börjar träna "på riktigt". Att träna gör även att du orkar rida längre och hådare, för visst har alla någon gång känt att man blir så trött i magen att tror att man ska dö, att man blir så trött att man i praktiskt taget inte orkar mer.

Man mår så sjukr BRA av att träna, man sover så jävla bra och allt känns bara underbart.
Det är jobbigt för stunden, men sedan efter är helt underbar, så värt kämpandet. Man är så nöjd över sig själv.

Så här sitter jag nu med en kopp tée med matta ben som känns som gelé.
Men nöjd är jag för det!



MEN GUDSSKULL, GLÖM INTE ATT ÄTA EFTER TRÄNING; OM NI INTE GÖR DET KAN INTE KROPPEN BYGGA MUSKLER UTAV TRÄNING; SÅ JAG UPPMANAR ER; ÄT ALLTID EFTER TRÄNING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0