mitt första hästminne.

åh herre gud, det kommer jag veeeerkligen inte ihåg kan jag säga...
men jag minns första gången jag red på ridskola men det har jag redan berättat om
så jag tänkte berätta om en blåbärshoppning med rachel.

Det var dags för blåbärshoppning i stallet och jag var ju tvungen att vara med! Jag hade skrivit upp mig på Hubbe (Hubert.) min favorit ponny men tyvärr blev han halt så jag fick välja mellan Rachel och Yames. Då varlde jag helt klart Rachel eftersom att jag inte gilla Yames speciellt mycket. Jag hade fått höra av många att Rachel var "galen" och lyssna inte alls och bara "kuta". Dock brydde jag mig inte om det och vart gör nöjd med mitt val. Fast lite tråkigt kändes det allt att jag inte kunde rida Hubbe. Och så äntligen var det dags och jag var huuuuuuuur nervös som helst! Det pirrades i magen när jag ryktadeRrachel och efter bara en liten stund var det dags att sadla och hoppa upp och sedan hoppa fram. Vi började trava mot hindrerna och Rachel skötte sig otroligt bra! Hon drog inte alls iväg som alla sa, visst, hon vart pigg men jag hade kontroll. Med startnummer 4 var det sedan min tur att hoppa. Redan vid första hindret började jag förstå vad dom menade med att hon sprang! Men på något sätt så gick det ändå otroligt bra! Visst, det gick kanske lite fort ibland men hon lyssnade faktiskt hyfsat bra. Gud vad stolt jag var! Speciellt sen när jätte många vuxna kom fram och sa att dom tyckte jag red rachel grymt bra och att det såg jätte fint ut. Det levde jag för ett bra tag kan jag säga. Lilla Rachel.


Rachel


Yames


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0