Sofia och Camaro

Jag kör som Lisa då, ifall det kommit eller kommer någon ny läsare lixom.

Jag heter Sofia och är 14 år. Har ridit sen jag var 5? 6? (don't remember).. Whatever, har ridit ett tag iallafall och som många andra började det på ridskola.
Det rullade på, hade lite olika medryttarpollar genom tiderna och även halvfoderhästar.

Jag är väl mest i stallet och med kompisar. Älskar att shoppa, både till mig och hästen, dock så hatar jag att se mina pengar försvinna, haha..

I vilket fall så älskar jag att vara oseriös, alltså skämta och inte ta allting så seriöst hela tiden.
Fast jag skämtar inte så mycket här, mer på min andra blogg..

denna bilden är egentligen så jävla ful, ahahha.


Sen så har jag min lilla ponny då, Camaro heter han. Han är en liten C-ponny som är 7 år, världens goaste.
Gillar att busa och ja, vara allmänt knas.

Med honom så började det med att jag och min mamma letade foderpolle till mig, vi ville inte köpa en i början. Så ägarna tog kontakt med oss och vi var liksom väldigt orutinerade med att leta häst och så men vi åkte iallafall upp och provred honom. Han var 5 då.
Det gick väl bra, alltså vi var ju inget toppekipage precis och jag tyckte verkligen att jag red dåligt. Camaro kunde inte så mycket, väldigt grön var han (inte konstigt då han var så ung!). Hade inte ens hoppat under ryttare och kunde väl mest springa runt lite och så. Men han var verkligen helt över gullig och ägarna var jättegoa och så! Så jag ville ha honom och vi bestämde det på plats, haha. Ingen tänketid här inte.
Nämen ja, ägarna skulle fixa besiktning och så-
Glada som vi var åkte vi hem och dagen jag fick höra att han gått igenom var typ bästa dagen i mitt liv, haha.
Om jag bara visste vad vi skulle gå igenom.

Sen började allt, orkar inte dra det nu men det gick både upp och ner. Vi hade väldigt mycket motgångar och jag vet inte hur många gånger jag kände att jag inte klarade av att ha en såpass ung grön ponny.
Men vi kämpade på och resultaten kom!

Jag och Camaro tävlar både dressyr och hoppning. Dressyren är mer på sidan av. Hoppningen satsar vi dock på, har tyvärr inga reslutat att skryta med, haha. men det kommer! Mest felfria rundor och så vilket jag såklart är supernöjd med. Han är så duktig sååå <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0