Camaro är skadad

Vaknade imorse av att mamma springer in i mitt rum, "Camaro är halt"...
Upp & hoppa och full fart till stallet, klockan var halv nio och hästarna skulle gå ut men så hade hon som tar ut hästarna märkt att Camaro var halt och ringt mamma.

Han var RIKTIGT halt...

Jagade hela dagen efter en hovslagare eftersom det var hoven han var varm i och vi tänkte att antingen är det något med skon eller så är det hovböld.
Till slut fick vi tag i en som kunde komma, hon märkte väldigt fort att det var en hovböld.

Tvättade, satte på bomull och flexlinda och nu står han i boxen. Det blir boxvila nu för lilla pollen. Tycker så galet synd om honom, fan att detta skulle komma...

Självklart lyckas jag ta kort när han ser jättesur ut, han va inte sur :)

Kommentarer
Postat av: nora bertilsson

läskigt, idag när jag red i manegen med Musse så när jag skulle börja trava så haltade han oxå,så jag fick promenera hem med honom , han gick konstigt med bakbenen och ryggen , tycker galet synd om honom,Camaro också såklart , Musse är ju 24 år också , så lite extra läskigt eftersom att han är gammal :/ Läskigt att båda är halta.. :S Musse ska vila nu i typ 2 veckor , så får vi se sen.

Men Camaro får krya på sig!



kramis <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0