förändringen

Tänkte lägga upp lite bilder som visar hur lång vi har kommit :D
Har nästan inga bilder från när vi hoppat och så men kan säga att han hade inte hoppat under ryttare när jag fick honom. När vi började hoppträna började vi med 30 cm. Nu hoppar vi banor på 80-100 cm!

Första ridturen 25/6-2010
Som ni ser går han ju inte så fint är, hehe.
Men jag var överklycklig över att ha en ponny så jag brydde mig inte så mkt. Kämpade på som attan gjorde vi på träningarna, kunde knappt galoppera och mina ben var helt döa. Sen gick vi in i en svacka, då stod han bara på backbenen. Michaela satt upp på honom och efter det har han knappt ställt sig. Där lossnade allt!

27/7-2010, vojlock sofia, ska INTE upprepas!! ;))
Var så stolt & nöj efter denna träning, låg i bra form hela passet, så himla fin var han här! :D

Här jag då trodde att han gick så himla fint. Men bilden talar ju för sig själv, ponnyn fuskgick hela passet :(
Fick dock till några riktigt bra galoppfattningar som jag vart nöjd med :)

Vi åkte på våran första clear round, pay and jump. Ett stopp på 30 cm O.o Körde en till runda på 30 cm o vi var felfria. Stolt chey! :D

Hoppade felfri clearround hemma i padocken på 60 cm. Fick ett stopp på 70.
Sartade en annan runda, detta var inte tänkt. Ofokuserad sofia, vi går omkull över ett hinder. Ingen kom till skada!

Åkte på en till clearround, 50 & 60. 2 felfria rundor. GLAD CHEY :D

Riktigt bra hoppträning för inte så länge sedan. Banhoppning & omhoppning. Riktigt duktig ponny! :D

Och här är vi nu :D
Med en ponny som hoppat 100 cm & som sällan stannar.
Svett, blod & tårar! Men som det varit värt det. <3

Vi har vart på en Lokal tävling i november, fick två stopp i ena rundan, vägrade ut oss i andra...
Hehe, Vi taggar denna tävlingssäsong :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur många rossetter har du??

2011-01-10 @ 16:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0