Lisa S och Vårvind

Nu har jag och Sofia äntligen tagit beslutet att starta om på nytt, och denna gången ska vi köra på!
Så nu längre kommer det inte finnas några anledningar till varför vi inte bloggar, utan nu, eller i alla fal jag, har jag bestämt att göra tidsinställda inlägg så att jag slipper uppdatera hela tiden.

Här kommer en presentation om mig och Vårvind för er som är nya här på bloggen.

Jag heter Lisa Starck och är född 19 januari 1996. Jag var redan som liten väldigt intresserad utav djur, och då var det inte hästar speciellt, utan jag älskade allt ifrån lejon till hundar. Jag dyrkade djur och det var i princip det enda jag lekte med. Redan som liten insåg jag att jag ville rädda folk, djur och hade då beslutat att jag skulle bli veterinär. Att bli veterinär kommer nog alltid vara drömmen, men när jag blev äldre insåg jag arbetet bakom det hela och tappade därför intresset för det. Efter det ville jag bli allt ifrån Psykolog till advokat men har nu bestämt mig för att läsa till ambulanssjukvådare. Jag vet faktiskt inte hur länge jag har hållit på med hästar, men åren har blivit många och jag tror det är runt 8-9 år nu. Innan jag började rida privat på medryttar hästar red jag på ridskola ganska länge där favortiponnyn Hubert stod. Efter ett tag tyckte jag att jag inte utvecklades mer och började då rida Wincent, en gullig D ponny som lärt mig mängder. Efter att ha vuxit ur honom också rider jag just nu en stor häst vid namn Vårvind.




Vårvind är ett svenskt halvblod sto född år 1992. Tidigare i sitt liv var Vårvind en mycket fin dressyrhäst och tävlade effektivt på ganska hög nivå. Hon kan därför rörelserna upp till Grand prix, tex. piaff och passage. Nu är hon ganska gammal och tävlar därför inte dressyr på det sätt hon tidigare gjort, dock är hon är helt underbar läromästare som lär mig mängder varje dag. Vårvind är en ganska tillbakadragen häst, eller det är så jag tror att de som inte känner henne uppfattar henne. Efter att tidigare varit jätte osäker, inte alls vågat släppa in mig eller våga visa någon tillit har hon nu äntligen vågat börja släppa in mig. I vårvinds närhet får det inte finnas någon stress, det får ta den tiden det tar, någon dag kommer vi vara oslagbara. Innan jag började rida henne drabbades hon utav magkatarr. Under den tiden hon var sjuk tappade hon allt, det fanns inte en enda muskel kvar på kroppen och vi har därför fått börja om från 0. Efter en massa strul med foder och mängden proteiner har vi nu lyckats hitta en balans som funkar super. Musklerna börjar äntligen komma i kapp oss och vi fortsätter hela tiden att utvecklas. Underbara Vårvind.








<---Vårvind När jag började rida henne, 27 Juli 2011 --->

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0