Wincent idag.

Känner verkligen för att skriva av mig om hur underbar wincent var att rida idag! Han gick helt klockrent, den lille plutten. Under all tid jag har ridit wincent har jag haft problem med att rida dressyr i wincents stubben sadel. Nästan alltid har jag blivit så fruktansvärt arg att det inte funkar att jag inte orkar fortsätta försöka utan jag tar istället den lätta vägen och skiter i sadeln.

Men i slutendan vill jag ju rida med sadel, jag kan ju inte träna barbacka eller nått. Så därför har jag nu, 2 ½ år senare börjat pressa mig själv till att rida i sadeln. Och det gick riktigt bra! Gick piss i början... WIncent jobbade sig mot mig och skulle inte sammaarbeta alls,. så jag tänkte ge allt ett försök till och om det inte gick skulle jag ta av sadeln. Men oj ! Plötsligt satt allt och till och med min sits var bra! Jag satt i lodrät sits.! kanske låter självklart för er men ni inser inte vilka problem jag har med min sits och hur ful den faktiskt är! (ska lägga ut bilder sen när laptopen är tillbaka.) Så för mig är detta gör kul. Känns som att jag äntligen börjar hitta allt, riktig kul känsla! Wincent hade ett jäätte fint tempo under i princip hela ridpasset men i slutet vart han ganska seg men det var för att han var helt slut. Stackarn fick pinna på rejält i princip hela tiden! Men det är bara bra för honom. Om vi fortsätter träna på det här viset lär wincent vara riktigt snygg till sommarn! Det är det vi siktar på och just nu känns det ganska bra med att uppnå målet.

här är iallafall bilder på hur wincent's outfit såg ut idag.





Kommentarer
Postat av: marinathereséfransson

sv: Okej tack! Ska försöka med mer outfits hehe :D

2011-02-17 @ 21:36:46
URL: http://baramarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0