mina tävlingsnerver...

... är ju fan helt hopplösa.
Anmälde mig till dressyrtävlingen på krk idag, jätteglad. Felicia ska med och det blir jätteskoj.
Sitter och tränar programmet och kollar på youtube när andra rider en LC:1.
Och jag är nervös NU. Det är helt cepe, sitter och skakar och har en stor klump i magen.

När jag är nervös skakar jag, spänner mig, får ont i ryggen och kan inte fokusera. Så är det typ nu, och det är 2 veckor kvar... fan.
Men jag är glad, jag vill tävla! :D

Vill bara lära mig att inte vara så nervös, för det förstör itroligt mkt. Camaro blir så himla nervös, spänner sig och är rädd för allt. Därför måste jag lära mig hur jag ska göra... :(

typ jag...


Kommentarer
Postat av: Felie Roth

Om du ska försöka att inte vara nervös när du väl kommer till tävlingen ska ska du

1 - Vara jätte lung med din häst/ponny.

2 - Titta inte på de andra som tävlar ( iaf inte i din klass)

3 - När du väl ska rida fram och på tävlingsbanan så försök verkligen känna dig lung, ta ett djupt andetal och skunk ner i sadeln, sitt lungt och avslappnat, då känner hästen sig också trygg.

4 - Om du sitter och tränar pogrammet och du bara blir nervös så tänk på en tävling/cr/träning som gått väldigt bra som du är stolt över, sen tittar du på pogrammet och tänk inte på hur alla andra gör utan på hur bra det kommer gå för dig!



sen är det inte bra att vara för nervös, men lite nervös ska man va, då brukar det gå bättre. Sen så MÅSTE du tänka att detta ska gå bra, vi ska verkligen göra vårat bästa, och sen ska du vara nöjd med det. Dessa sakerna brukar jag göra innan/på tävling, och om man bara tänker på det och är lung och slappnar av så kommer detta gå super bra!

LYCKA TILL!!!

2011-02-22 @ 22:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0