Dag 05 – Dressyr med egna åsikter

Dressyr.
Dressyren är grunden till allt, är det inte så man säger?
Jag tycker alla, ska rida dressyr. Vare sig man är hoppryttare, tärreng ryttare, whatever. Det är faktiskt otroligt viktigt och dressyren innehåller ju alla grunder. Har man ingen koll på galloppen, hur ska man kunna ha det inne på banan då?
.
Att slarva egenom ett dressyrpass är bara så onödigt, att det är tråkigt är ingen ursäkt för det ger så mycket om man har koll i dressyren.
Läste en gång att ska man kunna hoppa en LC bana ska man kunna rida en LC i dressyren. Det är i princip samma sak.

Det finns ingen ursäkt till att inte rida dressyr, okej som hästen är halt kanske eller inte få ridas xD
Men annars ska man rida dressyr, ordentligt.

Sen tycker jag faktiskt man ska träna dressyr för tränar också. Tränar man hoppning en dag i veckan tycker jag man ska träna dressyr också för tränare. Det hjälper till mycket inom hoppningen :)

/SOFIA

Kommentarer
Postat av: Hästblogg - Fredrika

Håller helt klart med dig! :) Jag tränar dressyr en gång i veckan, och hoppning en dag. Det skulle inte gått annars :)

2011-08-14 @ 12:39:48
URL: http://weliveourdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0