Sommarpäls VS. Vinterpäls?

Visst brukar det alltid vara så att hästarnas päls alltid är finast på sommaren?
Hur kommer det säg att det gäller i princip alla hästar utan Vårvind?

Jag minns att wincents sommarpäls var riktigt fin, den var liksom röd brun och verkligen glänste. Om man tittar på Vårvind ser man en Missfärgade solblekt häst som ser ut att ha försökt färga sig själv blond? Eller är det kasnke bara jag som tycker det? Under vinter är hon mörkbrun, hon är ljusare brun runt mulen och ögonen och ser allmänt fin ut.

Jag har aldrig förr varit med om en häst som har ful sommarpäls, aldrig.
Som tur va så är det inte färgen på hästen som spelar roll, Vårvind är bäst ändå. <3



Vårvind vinter <-----------------------------------------------------------> Vårvind sommar.


Wincent vinter <-------------------------------------------------------------> Wincent sommar.


Kommentarer
Postat av: ebba

Hej vill ni göra bloglovinbyte? :)

2012-01-10 @ 17:45:02
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Postat av: Sandra

Verkligen glansig o fin vinterpäls.

Fast själv föredrar jag nog vinterpäls, dem blir så fluffiga o söta så ;).

2012-01-10 @ 19:19:29
URL: http://goldponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0