Ryggen

Svar: Tar exakt allting under här, kan bli långt...

Detta hände den 5 november.
Det började med att jag och några andra skulle rida på långritt, jag sket i att ta min väst eftersom jag tänkte att jag inte skulle ramla av om han bocka eftersom jag är "van" vid att han gör det.
Så vi red iväg och så fort vi börja trava så märkte jag att han var taggad lixom, bockade lite och hoppade på stället, dock blev han upptaggad av en annan polle som också var på tårna.

Sen så skulle vi ta första galoppen, jag ligger två efter det andra taggade hästen eftersom det skulle vara först annars drar den förbi alla andra hästar typ.
Så fattar jag galopp och galopperar, Camaro drar väldigt mycket men det går bra lixom.
Men så börjar han småbocka, sen kommer alla andra hästar ikapp bakom och då får camaro RYCK och gör sånt fruktansvärt bocksprång va, jag svär han var rakt upp och ner.

Jag flyger i vilket fall av som en jävla vante och landar på ryggen, otroligt hårt.
Först känner jag ingen smärta, bara panik eftersom jag inte kan andas, tappa andan lixom. Sätter mig upp och försöker andas och när jag sätter mig upp känner jag smärtan i ryggen. Det gjorde så ÄCKLIGT ont va!!

Jossan ringer mamma och ber henne hämta mig upp och jag ställer mig upp och vi går ner till vägen och väntar på henne där. Vi åker hem, jag kan knappt ta mig ur bilden pga ryggen som gjorde så ont.
Kommer in, dör av smärta på riktigt, pappa säger att vi ska till sjukhuset men jag ville inte de igentligen men vi åker iallafall bara för att det var ryggen som det gjorde ont i.

Påvägen till sjukhuset blev smärtan bara värre och värre och ja. Kommer fram, mamma säger att jag ska stanna i bilen och hon går in och hämtar sköterskor.
Dom kommer ut med en ful bår, dom hjälper mig ut ur bilen och jag lägger mig på båren. Jag får på mig nackkrage och dom typ spänner fast mig, haha.
Dom rullar in mig på en rum osv. Sen så får jag komma till röntgen, jag åker igenom en liten tunnel eftersom jag verkligen inte får röra på mig.
Sen får jag åka tillbaka till rummet och där får vi vänta ett tag.

Jag låg ju verkligen fastspänd, nog det värsta jag gjort i hela mitt liv. Jag har ju lite klaustrofobi och fick seriöst panik men så fick jag lugna mig själv genom att blunda och somna nästan, haha.

Sen kom iallafall en asschysst doktor, så jävla snäll va han ♥♥♥♥♥ HAHA SKOJA.
Han berättar att jag har fått en fraktur i en ländkota, den har tryckts till och typ tryckt in mot ryggmärgen eller något sånt?
Så han bah; då kommer få stanna här på sjukhuset tills på måndag och då kommer du få en korsett som du ska ha i 4-6 veckor. I was like, FMLFMLFMLFML.
Sen så rullades jag upp till mitt rum, hihi. Låg i sängen och chilla på grillen lite.

Sova var det jobbigaste, kunde inte somna för att ryggen gjorde så ont, och jag fick ändå smärtstillande.
Sen så typ var alla oroliga för att jag drack så lite, hahha fast jag drack mycket för att vara mig lixåååm.

Whatever, en elak doktor va inne hos mig och berätta att det blir 12 veckor med korsett, FU och han trodde han bestämde över mig, ville seriöst spränga hans skalle för han var så äckligt dryg!!!!

På måndag röntgades jag igen med korsetten på och på tisdagen fick jag åka hem :):):)

Så gick allting, detta är det värsta jag varit med om helt ärligt men det är bara 3 veckor kvar nu!
Sen var det inte ens säkert att västen hade gjort någon skillnad, doktorn sa att det hade kunnat hända ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0