underbara ponny!

jag har tyvärr inte kunnat blogga nu på typ 2 dagar (?) för mitt internet har strulat en massa så har inte kunnat blogga, tyvärr... Men nu är allt som det ska och jag är back on track ! Eftersom att ni inte fick varken onsdagens ridpass eller torsdagens ridpass så skriver jag om dom nu.

Onsdagens ridpass.

Idag blev det en mysig tur barbacka i solsken och värme. Vi bara njöt och tog det lugnt. Hände inte så mycket egentligen, blev mest skritt och att doppa hovarna i sjön en liten snabbis. Sen var det tänkt att vi skulle bege oss hem men wincent hade andra planer ? Först var det en sån där liten gräsklippare som man släpper på tomten så klipper den gräset själv, den var jätte läskig och det tog ett tag innan vi kom förbi. Sedan gick wincent in i högt grät och skulle äta ? Haha, älskade ponny, han är för söt ...

En såådan här mötte vi, fast en grön ;)

 

Torsdagens ridpass

Idaag red jag på honom ganska rejält för han börjar bli himlans tjock ! Tyckte han skötte sig bra, sprang på i ett bra tempo, blev mycket trav och galopp. Red sporred men tyckte det blev för lite så red även in vid en väg kallad tågkärr som ni inte hört talas om än. Där vägrade han gå in och det blev en massa bråk (?). Jag kunde lika bra låtit det vara, men eftersom att han stegra och bockade kände jag att jag var tvungen att vinna. Sen när jag trodde jag hade vunnit, när han äntligen börjat trava framåt dit vi skulla så plötsligt tvärnitade han, haha. Den tvärvände han och försökte galoppera dit han ville gå ?! HAHAHA, han är onormal. Men till slut vann jag och när vi skulle tillbaks igen blev det en jävla fart på honom, HAHA, älskade wincent ! <3

 

Kommer inlägg senare, ska nämligen rida idag igen! :D

 

/ Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0