Paddar under Fleecelindor?

Har märkt att det är mycket tjaffs om man ska ha paddar eller inte under sina fleecelindor.
Folk säger att hästarna kan få senskador om man inte har paddar men jag måste säga att ingen jag känner som inte haft paddar har fått någon senskada, hästar kan få senskador i stort sätt när som helst. DOm kan skada sig när som helst. Man vet aldrig med dessa djur!
Men jag har min åsikt nu att man faktiskt inte behöver ha det om man inte vill.
Lindar man rätt och inte för hårt så är det ingen fara, hästen dör inte av det.
Jag rider inte med lindor varje dag, inte änns varje vecka och om jag då har fleecelindor någon gång ibland och lindar lagom hårt, vad kan då hända?

Sen kan det vara bra och omväxla lite med paddar om man vill, men jag tycker inte det är något måste.
Så jag väljer att rida utan paddar :)

grymt dålig mobilbild men här har jag iaf lindor :)

/Sofia :)

Kommentarer
Postat av: Maja

Håller med dig där! ;)



Sv: Tack så mycket! :D

2011-01-05 @ 20:47:01
URL: http://mysweetpony.blogg.se/
Postat av: becca ♥

hihi, jag har blivit kär i camaro nu :) han är såå fin ! ♥

2011-01-05 @ 23:08:31
URL: http://beccaastenbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0