min ridhistoria del 1.

som ja lovade förut så kommer det nu komma ett ganska långt inlägg om mig och mina
utveckingar inom ridningen.

När jag var ca 7-8 år började jag rida för första gången.
Jag älskade det! Jag kommer fortfarande ihåg fösta gången.
Jag kom dit hur nervös som helst. Jag hade aldrig tidigare ridit på "riktigt"
och trodde att jag skulle göra bort mig totalt. Jag ville ju göra allt rätt.
men alla har vi varit nybörjare. Och nää, det gick kanske inte precis som jag ville.

Den första och enda ridskolan jag ridit på är mölndals ridklubb.
på den tiden tyckte jag om det stället. Tills jag insåg hur hästarna där mådde.
I princip alla hästar där var fruktanvärt sura och dystra.
Den där glimten i ögat fanns inte i deras ögon. Många utav hästarna var även väldigt
sönderridna. Det gick inte att få dom på tygeln eller att gå i form. Men på den
tiden spelade inte det heller någon roll. Jag visste ändå inte hur man gjorde.

Första ponnyn jag fick rida var iaf lilla Fabian.
snäll som han är så hjälpte han mig igenom ridpassset och lärde mig även rida lättridning.

här kmr en liten bild på Fabian.


Namn: Fabian
   
Född: 1997
Ras: Irländsk korsning
Typ: D-ponny
Kön: Valack
Mankhöjd: 145 cm
   
Charmig cool kille som inte stressar i onödan. Tar livet med en klackspark.


kmr en liten del varje dag. Knapparna är så sega så jag orkar inte skriva mycket mer än
vad jag gör. (:

// lisaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0