Hubert, eller hubbe.

Hubert, eller hubbe som han kallades var den första ponnyn jag verkligen tyckte om.
Han var inte bara "en favorithäst" på ridskolan han betydde verkligen otroligt mycket för mig.
därför tänker jag skriva om honom idag, för att han är sjukt bra. 
För hubbe är en utav dom ponnyerna som jag aldrig kommer glömma!

Hubbe kom till mölndals ridklubb ungefär vid 2007-2008 ?
I början var han ingen, ja ville inte ens gilla honom för han var så otroligt sur.
ingen på ridskolan gillade honom utan hn var den där buttre sura som va "cp".
Det fick jag höra många gånger."Hubert är ju helt störd!" eller "Himla cp ponny är han!"


(hubbe på mölndal.)

efter ett tag blev iaf hubbe speciell.
Jag började tycka om honom och så sur var han ju faktiskt inte?
haha, jag spänderade många timmar hos honom.
Jag älskade att bortsa och pyssla om honom och ge honom överdrivet med godis.
hhehe, men hubbe trivdes iaf med det hela och åt förnöjt upp allt godis jag gav honom. (konstigt? ;)



Hubbe trivdes iaf inte som ridskoleponny och tyckte inte om småbarn.
(jagvet, jag var ocks ett, men jag menar en storlek mindre nu, hehe (aa . )
Det fanns gånger då han sparkade folk och vissa bet han.
Allt detta gjorde så att dm inte ville ha kvar honom som ridskolahäst och tänkte
därför hyra ut honom. Jag tror inte ni inser hur sjukt otroligt mycket jag grät när
jag såg det på hemsidan. Jag tänkte ju inte på hur ba hubbe skulle få det utan jag
tänkte egoistiskt och bara på hur tråkigt det skulle bli för mig.



Jag var såklart otroligt ledsen över det hela men jag började ändå insé
att det var för hubbes skull för han trivdes verkligen inte.
Men så en vanlig tisdag när jag var i stallet oc skulle rida så var Hubbe där ute
och blev riden av den som skulle hyra honom, gabriella.
Vi började prata och han skulle verkligen få det kanon hemma hos gabriella.
Det stora + var också att jag skulle få komma och hälsa på honom ! :D

gud var jag var lyclig när jag fck höra det.
Då trodde jag verkligen på att han och jag var menade för varandra.




(copyright gabriella. http://glindgren.blogg.se)

Iaf , hubbe åkte till henne och har det idag hur bra som helst!
han är ur duktig på dressyr och det går så bra för dom !
dom är verkligen fina tillsammans.
HAHAHA , och jaaaaa, jagvet att inte jag och hubbe är menade för varandra.
men när man är liten är det lätt att inbilla sig sånna grejer, haha !


(copyright gabriella.)

Iaf , detta var historian om hubbe iaf.
Måste säga att han är helt underbrt söt, det tkr jag än idag.

grattis tilll er som orkade läsa allt ;)

// kram lisa.

Kommentarer
Postat av: Hahah

Söt häst :)

2011-01-25 @ 15:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0