Camaro - Då & Nu :) #1

Whiii, massa bra update idag ju :D Helt azm vad grymma vi är :)

Tänkte lägga ut bilder, hagbilder, ridbilder osv. Skriva hur han var att rida då, att hantera osv. Och hur han är nu. Jag lovar, han har förändrats grymt ! :D


25 Juni 2010
En bild som dyker upp ofta, men jag älskar den? Vet ni varför. Första ridpasset på min plutt. Överlycklig chey på ryggen. Så lat & tråkig han var att rida här. Tog en långsida i slängtrav för oss att komma fram i galopp... Haha, men jag var överlycklig. Han var min lilla skrutt <3

4 Juli 2010
Dagen innan han stegrade, med ett nytt och fint träns. Glad sofia. Hoppade lite smått på 20-30 cm :D

5 Juli 2010 (har ingen bild)
Börjar stegra under ridpasset i paddocken. Inte lite heller. Blir rädd för honom och vågar inte rida honom.
När Michaela kommer hem från Falsterbo ngra dagar senare rider hon honom. Han stegrar, dom fajtas.
Hon rider hnm ngn dag senare igen, stegrar lite. Ngn dag senare rider hon igen, han stegrar INTE. Istället söker han sig neråt och är skitfin, går lika fint när jag rider honom <3

Iställer börjar han få för sig att han inte ska inte från hagen.  Omöjligt!
Lockar med morötter men han vägrar. Kompis försöker fösa bakifrån med en liten pinne, han kickar mot. Efter ca 1 timma hämtas långpiska med ett litet försök att få in honom, så fort han får syn på den går han.

Såhär vart det mååånga gånger, :(


22 Juli 2010

Såhär fin är han, ljuvlig att rida.
Problem: Galoppfattningar, tar lååång tid innan han kommer fram i galopp ;)

Del 2 kommer ngn annan dag :)
/SOFIIIA


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv-ja de kan vi! :) men min data har virus nu,så vi kan snacka mer när jag får tillbaka den? :))

2011-01-29 @ 19:52:15
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0